De kinderen gaan, met hun ouders, broers en zusjes en soms zelfs opa's en oma's, een route lopen door wijk die voert langs allerlei delen uit het kerstverhaal.
donderdag, december 20, 2007
Kerstvieringen
De kinderen gaan, met hun ouders, broers en zusjes en soms zelfs opa's en oma's, een route lopen door wijk die voert langs allerlei delen uit het kerstverhaal.
maandag, december 17, 2007
Ze staan....
donderdag, december 28, 2006
woensdag, december 20, 2006
Schaatsen

Natuurlijk nog even op de foto met Niek.

dinsdag, december 19, 2006
Kerstdobbelspel
Om het spel te spelen heb je een dobbelsteen nodig en een heleboel (kleine) kadootjes.
Iedereen koopt voor een x-bedrag kadootjes die iedereen kan gebruiken (bijv. agenda, pen, wekker, rol wc-papier, zakdoek, mok, loterij briefje. Alle kado's moeten zijn ingepakt. En dan is het natuurlijk het leukst dat je aan de buitenkant niet makkelijk ziet wat er in zit.
Alle kado's worden op een grote stapel gelegd en het spel kan beginnen.

Je maakt even uit wie er mag beginnen (bij ons altijd een kind).
Als je een 1 gooit dan mag je een kadootje van de stapel pakken (let op: je mag het nog niet uitpakken en ook nog niet houden).
Als je een 2 gooit dan mag je een kadootje van iemand anders pakken (niet uitpakken en nog niet houden of als al een uitgepakt kado heeft dat jou wel aanstaat, mag je ook dat pakken). Als nog niemand iets heeft, jammer dan....
Als je een 3 gooit, moet je een kadootje van jouw stapel (als je die hebt) geven aan je rechterbuurman/-vrouw).
Als je een 4 gooit moet je een kadootje terugleggen op de stapel (ook als je het al uitgepakt hebt).
Als je een 5 gooit moet je een kadootjes van jouw stapel geven aan je linkerbuurman/-vrouw.
Als je een 6 gooit mag je een kadootje uitpakken (maar nog niet houden, iemand anders kan het dus nog afpakken of misschien moet je het wel terugleggen op de stapel).
Na een poosje kun je de regels iets veranderen, bijv. als je een uitgepakt kadootje hebt en je gooit 6, dan mag je het uitgepakte kado houden (en leg je het dus apart van de andere, zodat niemand het meer afpakt).
Of, als het te lang gaat duren, als je 1 gooit mag je een kado pakken en meteen uitpakken. Zo kun je de regels zelf iets veranderen.
Veel plezier.
(de ervaring heeft geleerd, dat na afloop van het spel, er over en weer wordt geruild)
zondag, december 17, 2006
Kerstquiz
Het leek me wel wat om dat eens te bloggen.
En misschien maak ik er ook wel een LO van.
Het zou leuk zijn jullie antwoorden te zien op jullie blogs.
1. Egg Nog of Warme chocolademelk?
Warme chocolademelk (met een grote dot slagroom).
2. Pakt de kerstman de kado’s in of zet hij ze gewoon onder de boom?
Ingepakt natuurlijk.
3. Gekleurde of witte lichtjes in de boom?
Witte lichtjes.
4. Hang je Mistletoe op?
Nee.
5.Wanneer tuig je de boom op?
Zo rond 15 december.
6. Wat is je favoriete kersteten?
Maakt niet uit, het gaat om het gezelschap.
7. Wat is je leukste herinnering aan kerst toen je kind was?
Mijn opa’s en oma’s kwamen altijd.
8. Maak je kado’s op op kerstavond?
Nee.
9. Hoe versier je de kerstboom?
Met zilveren en blauwe ballen/ornamentjes.
10. Sneeuw! Hoe je ervan of haat je het?
Ik vind het leuk, totdat het gaat smelten. Ik heb liever dat het dan meteen weg is. Die drab, daar hou ik niet van.
11. Kun je schaatsen?
Ja, maar het is lang geleden.
12. Herinner je je mooiste kado?
Laatste kerst, toen kreeg ik een ring met daarin 3 diamantjes (een voor Geerard en de andere twee voor mijn 2 kids)
13. Wat is het belangrijkste met kerst voor jou?
Samen zijn met de mensen om wie ik geef.
14. Wat zit er in het topje van jullie kerstboom?
Een blauwe piek (of eigenlijk 2, want wij hebben 2 kerstbomen).
15. Wat is je favoriete kersttraditie?
Een kerstdobbelspel. Dat doen we nu al een aantal jaar met mijn kant van de familie en is ieder jaar weer goed voor urenlang plezier. (Voor uitleg laat een berichtje achter en is er interesse, dan blog ik het wel).
16. Wat vind je leuker: krijgen of geven?
Geven.
17. Wat is je favoriete dessert bij het kerstdiner?
IJs. Met slagroom en/of chocolade(saus).
18. Wat is je favoriete kerstliedje?
Do they know it’s Christmas (of de kerstliedjes die mijn kinderen zongen toen ze nog klein waren, soms met hele rare woorden.....)
19. Kerstkransjes. Lekker of niet?
Soms.
20. Wat is je favoriete kerstfilm?
Santa Claus 1 (en 2 is ook leuk).
woensdag, december 13, 2006
De kerstboom
Het leven van een kerstboom
Het hele jaar sta ik heerlijk in het bos,
Wij bomen kunnen wel iets anders wensen,
Daarna liggen we op een hoop in de wagen.
Dan het gezeur van klanten over ons figuur
Je wordt in een hoek van de kamer geplant
Ik denk: dat is dat, terwijl ik geeuw
Alles gaat eraf, want ik wordt afgetuigd.
Dan pakken ze me beet, ik ben wat verwonderd.
Eindelijk zijn we er na een half uurtje
samen met mijn buurman dennenboom "Stoop".


